Jednostka MAB składa sprawozdania finansowe w 3-miesięcznych cyklach rozliczeniowych. Po zakończeniu okresu sprawozdawczego Jednostka ma 25 dni na przygotowanie i złożenie sprawozdania finansowego do Fundacji.
Sprawozdanie finansowe Projektu jest wypełniane i generowane do wydruku za pośrednictwem systemu informatycznego FNP przy wykorzystaniu indywidualnych kont użytkowników.
Sprawozdania finansowe w Programie MAB jednostki składają w oparciu o zestawienie wydatków poniesionych w danym okresie sprawozdawczym. Zestawienie wydatków jest przygotowywane w jednym z dwóch wariantów:
- uzupełnienie formularza w formacie Excel i wczytanie go do systemu FNP
- bezpośrednie wprowadzanie poszczególnych wydatków w systemie FNP
Zestawienie wydatków za dany okres sprawozdawczy powinno obejmować tylko takie wydatki, które zostały przez Jednostkę MAB opłacone, zamówione dostawy dostarczone a świadczone usługi wykonane bez zastrzeżeń. Szczegółowy sposób wypełnienia i wczytania przygotowanego formularza Excel do systemu FNP lub bezpośredniego wprowadzania wydatków został przedstawiony w instrukcji: Przygotowanie sprawozdania finansowego w systemie FNP.
Dokumenty do pobrania
Po uzupełnieniu zestawienia wydatków oraz wszystkich wymaganych danych Jednostka MAB zamyka sprawozdanie finansowe i generuje jego wersję PDF, którą następnie podpisuje Kierownik Projektu oraz osoba odpowiedzialna za finanse jednostki MAB. Sprawozdanie finansowe powinno zostać przekazane do FNP w wersji papierowej w terminie do 25 dni od daty upływu okresu sprawozdawczego. Sprawozdania są weryfikowane w kolejności wpływu prawidłowej i kompletnej wersji do FNP.
Do każdego sprawozdania finansowego Jednostka MAB dołącza informację zawierającą wykaz postępowań z wyboru kontrahentów do wydatków wykazanych w danym okresie sprawozdawczym. Wykaz powinien być przygotowany zgodnie z wzorem udostępnionym przez FNP oraz zostać wprowadzony do systemu informatycznego FNP. Wykaz powinien obejmować wyłącznie postępowania z wyboru wykonawcy zamówień w rozumieniu ustawy PZP lub Wytycznych kwalifikowalności wydatków w ramach EFRR, EFS, FS na lata 2014-2020 ( tj. zamówienia o szacowanej wartości powyżej 20 tys. zł netto).
Po przygotowaniu i zamknięciu sprawozdania finansowego w systemie FNP niezbędne jest wczytanie dokumentów potwierdzających poniesione wydatki. Dokumenty powinny zostać zebrane i przygotowane w formie skanów zgodnie z zakresem dokumentów dostępnym w sekcji Instrukcje. Dodatkowo Jednostki MAB przekazują do FNP dokumentację z postępowań z wyboru wykonawców zamówień realizowanych ze środków projektu.
Dokumenty do pobrania
Sprawozdania finansowe w Programie MAB jednostki składają w oparciu o zestawienie wydatków poniesionych w danym okresie sprawozdawczym. Zestawienie wydatków jest przygotowywane w jednym z dwóch wariantów:
- uzupełnienie formularza w formacie Excel i wczytanie go do systemu FNP
- bezpośrednie wprowadzanie poszczególnych wydatków w systemie FNP
Zestawienie wydatków za dany okres sprawozdawczy powinno obejmować tylko takie wydatki, które zostały przez Jednostkę MAB opłacone, zamówione dostawy dostarczone a świadczone usługi wykonane bez zastrzeżeń. Szczegółowy sposób wypełnienia i wczytania przygotowanego formularza Excel do systemu FNP lub bezpośredniego wprowadzania wydatków został przedstawiony w instrukcji: Przygotowanie sprawozdania finansowego w systemie FNP.
Dokumenty do pobrania
Po uzupełnieniu zestawienia wydatków oraz wszystkich wymaganych danych Jednostka MAB zamyka sprawozdanie finansowe i generuje jego wersję PDF, którą następnie podpisuje Kierownik Projektu oraz osoba odpowiedzialna za finanse jednostki MAB. Sprawozdanie finansowe powinno zostać przekazane do FNP w wersji papierowej w terminie do 25 dni od daty upływu okresu sprawozdawczego. Sprawozdania są weryfikowane w kolejności wpływu prawidłowej i kompletnej wersji do FNP.
Dokumenty do pobrania
Do każdego sprawozdania finansowego Jednostka MAB dołącza informację zawierającą wykaz postępowań z wyboru kontrahentów do wydatków wykazanych w danym okresie sprawozdawczym. Wykaz powinien być przygotowany zgodnie z wzorem udostępnionym przez FNP oraz zostać wprowadzony do systemu informatycznego FNP. Wykaz powinien obejmować wyłącznie postępowania z wyboru wykonawcy zamówień w rozumieniu ustawy PZP lub Wytycznych kwalifikowalności wydatków w ramach EFRR, EFS, FS na lata 2014-2020 ( tj. zamówienia o szacowanej wartości powyżej 20 tys. zł netto).
Dokumenty do pobrania
Po przygotowaniu i zamknięciu sprawozdania finansowego w systemie FNP niezbędne jest wczytanie dokumentów potwierdzających poniesione wydatki. Dokumenty powinny zostać zebrane i przygotowane w formie skanów zgodnie z zakresem dokumentów dostępnym w sekcji Instrukcje. Dodatkowo Jednostki MAB przekazują do FNP dokumentację z postępowań z wyboru wykonawców zamówień realizowanych ze środków projektu.